Neki od aspekata života Muhammeda, a.s. kao poslanika
Piše: Haris Islamčević (rijaset.ba)
Nalazimo se u mjesecu rebiu-l-evvelu, kod nas poznatijem kao mjesecu Mevluda. Prilika je da se sjetimo onog zbog kog Bog stvori ovaj svijet. Govor o našem dragom Resulu Muhammedu, a.s. je svaki put nešto drukčiji, jer cijeli naš život bi bio kratak da ispričamo sve detalje iz života našeg Poslanika.
Bog, neka je Uzvišen, iz svoje Milosti prema nama, Njegovim robovima dostavi Uputu i Milost preko Muhammeda, a.s. u formi Kur’ an a koji je i završnica svog nebeskog objavljenja:
O ljudi, Poslanik vam je već donio Istinu od Gospodara vašeg; zato vjerujte – bolje vam je! A ako ne budete vjerovali, – pa, Allahovo je ono što je nebesima i na Zemlji, i Allah sve zna i mudar je. / 4:170. /
Funkcija Božijeg Poslanika nije se svodila samo na verbalno objavljivanje Kur’ ana. On je snagom svog poslaničkog genija praktično tumačio i njegove poruke demonstrirao i krajnje se vladao po smjernicama Kur’ana. Da je Poslanikov, a.s. život bio interpretirani Kur’an i otjelovljeni islam, te sistem vladanja pronalazimo i u riječima Aiše, r.a. koj kaže:
Poslanikov moral bio je Kur’an.
Život Poslanika jednom se može iskazati jednom misli, a to je da je On, a.s. bio utjelovljenje najeminentnijeg i najpouzdanijeg načina tumačenja Kur’ ana :
… jer ti si, zaista, najljepše ćudi. / 64 : 4/.
Tekst Kur’ana jasno i nedvosmisleno poentira historijsku ulogu i važnosti Muhameda, a.s. jer s njim se i finalizira proces objavljivanja Objave, ali ujedno i jedinstvenog Allahovog zakona – šerijata:
Muhammed nije roditelj nijednom od vaših ljudi, nego je Allahov poslanik i posljednji vjerovjesnik – a Allah sve dobro zna. /33:40 /.
Po pitanju autoriteta, Kur’ an dovodi u vezu sa Gospodarom Svjetova, što nam implicira da štujemo Boga i budemo lojalni Poslaniku , a.s.:
Onaj ko se pokorava Poslaniku pokorava se i Allahu; a onaj ko glavu okreće – pa, Mi te nismo poslali da im čuvar budeš. / 4 : 80 /.
S toga, u nastavku, želim da se osvrnem na neke od aspekata poslaničke misije.
Poslanik , a.s. kao zakonodavac
Allah, dž.š. nam kazuje o zakonodavnoj moći svog Poslanika, a.s.:
Onima koji će slijediti Poslanika, vjerovjesnika, koji neće znati ni da čita ni da piše, kojeg oni kod sebe, u Tevratu i Indžilu, zapisana nalaze, koji će od njih tražiti da čine dobra djela, a od odvratnih odvraćati ih, koji će im lijepa jela dozvoliti, a ružna im zabraniti, koji će ih tereta i teškoća koje su oni imali osloboditi. Zato će oni koji budu u njega vjerovali, koji ga budu podržavali i pomagali i svjetlo po njemu poslano slijedili – postići ono što budu željeli.
Reci: “O ljudi, ja sam svima vama Allahov poslanik, Njegova vlast je na nebesima i na Zemlji; nema drugog boga osim Njega, On život i smrt daje, i zato vjerujte u Allaha i Poslanika Njegova, vjerovjesnika, koji ne zna da čita i piše, koji vjeruje u Allaha i riječi Njegove; njega slijedite – da biste na pravom putu bili!” / 7: 157-158 /.
Ovi ajeti sadrže naredbu da se vjeruje u Boga, dž.š. te da se Poslanik, a.s. u svemu što naređuje i propisuje, u njegovom načinu življenja i praksi besprigovorno slijedi.
I nije dovoljno da srcem prihvatimo ove imperative, već i da ih popratimo praktičnim slijeđenjem u svemu što je dostavio od Allaha, dž.š. i ono što je ispoljavao kao svoj sunnet.
Poslanik, a.s. kao utemeljitelj modela ponašanja muslimanskog društva
Kur’ an naglašava svekoliku važnost koju Poslanik, a.s. ima kako za individualni, tako i za komunitarni život muslimana:
Vi u Allahovom poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu, i koji često Allaha spominje. / 32:21/.
Ovaj aspekt poslaničke misije kao idealnog načina življenja neće ostati nezapažena ni od strane zapadnih mislilaca. Tako će, na primjer, Andrew Rippin kazati:
Sunna za muslimana, pojedinca, predstavlja sliku perfektnog načina življenja u oponašanju Poslanikove prakse koja je bila oličenje Božije volje.
Poslanik kome se treba pokoravati – biti lojalan
Što se tiče ovog aspekta poslanstva Muhammeda, a.s. već smo, ranije istakli kad smo konstatirali da se uz obavezu pokornosti Bogu dovodi obaveza iskazivanja lojalnosti Poslaniku, a.s. što se najbolje ogleda i realizira kroz slijeđenje Poslanika a.s. u svim našim životnim aspektima.
Ovo su neki od aspekata života Poslanika, a .s. kojeg smo dužni primjeniti u našim životima. Zapamtimo smjernicu Poslanika, a.s. u kojoj nam kaže na naše vjerovanje neće biti potpuno dok Ga /Poslanika, a.s./ ne budemo voljeli od sviju na dunjaluku, čak i nas samih.
Upućujem dovu Onom Koji dove prima, Milostivom Allahu, da nas učini od onih koji će u svojim životima primijeniti ove smjernice, i koji će voljeti Poslanika, a.s. jer svako će u Džennetu biti s onim koga voli, amin!